جک آسانسور هیدرولیک 

جک هیدرولیک آسانسور یکی از قطعات اصلی آسانسور های هیدرولیکی محسوب می شود. جک آسانسور هیدرولیک یک لوله فلزی است که قطر آن بر اساس ظرفیت و طول حرکت آسانسور تعیین می شود. با توجه به بودجه ساختمان سازان، می توان نوع جک مناسب را برای آسانسور انتخاب و خریداری کرد. انتخاب نوع جک صحیح بستگی به ظرفیت و طول حرکت آسانسور دارد. در طراحی آسانسور هیدرولیک، مدل نصب آسانسور اولین مرحله مهم است.جک آسانسور را می توان بر مبنای مدل نصب طبقه بندی کرد. مدل نصب آسانسور تعداد جک، موقعیت جک و روش اتصال جک به کابین را تعیین میکند. در این مقاله به شرح جک آسانسور هیدرولیک، جک بالابر هیدرولیک ، قیمت جک آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک میپردازیم. پارس لیفت سپاهان تولید کننده انواع جک آسانسور.

 

قیمت جک آسانسور هیدرولیک

پارس لیفت سپاهان بزرگترین و معتبرترین تولید کننده جک آسانسور هیدرولیک و جک هیدرولیک بالابری در ایران میباشد.  قیمت های پارس لیفت سپاهان رقابتی بوده و به همین دلیل جایگاه ویژه ای در میان خریداران و صنعتگران دارد. قیمت ها با توجه به ، کارایی و مشخصات جک هیدرولیک آسانسور  متفاوت می باشد. از طرفی دیگر با توجه به نوسانات اقتصادی و تغییر مداوم قیمت دلار تغییرات قیمت رخ می دهد. برای آگاهی از قیمت های دقیق و دریافت مشاوره در این زمینه با مشاوران ما در تماس باشید. تمامی محصولاتی که توسط پارس لیفت سپاهان به مشتریان عزیز عرضه میشود اعم از جک آسانسور هیدرولیک، پاوریونیت هیدرولیک، کارسلینگ های هیدرولیک و کششی ، بالابر و پک های بالابری اعم از کارسلینگ بالابری، جک بالابری هیدرولیک و پاوریونیت بالابری  دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مادام العمر میباشد. تیم تخصصی پارس لیفت سپاهان آمادگی دارد تا شما را در زمینه جک هیدرولیک آسانسور مورد نظر شما راهنمایی نموده و به شما عزیزان مشاوره رایگان ارائه دهد. هدف ما رضایت صد در صدی مشتریان عزیز میباشد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین قیمت‌ جک آسانسور هیدرولیک، می‌توانید با شماره‌ های زیر در تماس باشید.

۰۹۱۳۴۱۲۸۶۷۵  –  ۰۹۱۳۰۰۸۷۵۰۳

 

جک آسانسور

 

عملکرد جک آسانسور چگونه است ؟

جک آسانسور هیدرولیک از اجزای اصلی پیستون (شفت)، سیلندر و شیر ایمنی ترکیدگی تشکیل شده است. علاوه بر این اجزا، انواع اتصالات هیدرولیکی و مکانیکی، شیر هواگیری، مجرای تخلیه روغن سرریز و سایر متعلقات دیگر نیز به جک الحاق می شوند. این متعلقات و ادوات بسته به نوع جک و شرایط استفاده، بهبود عملکرد و ایمنی آسانسور را تضمین می کنند. 

پیستون جک آسانسور، یک قطعه است که در سیستم آسانسور استفاده می‌شود. این قطعه به صورت استوانه‌ای درون سیلندر قرار دارد و به کابین یا به مجموعه فلکه یا چرخ زنجیر متصل می‌شود. عملکرد پیستون جک بر اساس فشار روغن است که باعث جابجایی پیستون و در نتیجه حرکت کابین می‌شود. برای اینکه پیستون به درستی عمل کند، سطح بیرونی آن باید کاملا صیقلی باشد و همچنین باید مقاومت کافی در برابر فشارهای ناشی از بارهای استاتیکی و دینامیکی را داشته باشد.

در برخی مناطق مرطوب، پیستون ها با کروم آبکاری می شوند. این روش باعث می شود که پیستون ها در برابر خراش و زنگ زدگی مقاومت بیشتری داشته باشند. با این حال، استفاده از این روش ممکن است مشکلات دیگری را به همراه داشته باشد و بهتر است در صورت امکان از شفت های سنگ خورده استفاده شود. جک های ساخت پارس لیفت سپاهان، که برای استفاده در آسانسور هیدرولیک طراحی شده اند، اکثراً از شفت جک های فولادی با سطح سنگ خورده استفاده می کنند، که با الزامات ایمنی و کیفیت ساخت سازگار هستند.

بیشتر بدانید : بررسی دقیق پاوریونیت آسانسور هیدرولیک.

 

جک آسانسور

 

نحوه اتصال انواع جک آسانسور

اتصال جک به فریم کابین آسانسور میتواند به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام شود. در روش مستقیم، جک بدون واسطه به کابین ( یوک یا کارسلینگ ) متصل میشود، در حالی که در روش غیرمستقیم، از یک واسطه مانند سیم بکسل برای اتصال استفاده میشود. در روش غیرمستقیم، فلکه ای بر روی جک قرار داده میشود و رشته های سیم بکسل از روی آن عبور میکنند. سیم بکسل از یک سر به تکیه گاه ثابت محکم میشود و از سمت دیگر به کابین ( کارسلینگ ) متصل میشود. لازم است ذکر کنیم که سیم بکسل یک قطعه طناب فولادی است.

مدل جک در زیر مستقیم

در مدل جک در زیر مستقیم، جک برای حرکت کابین آسانسور به صورت مستقیم و به نسبت ۱:۱ نصب می‌شود. این به این معنی است که طول مسیر جابجایی کابین و کورس حرکت جک برابر است. در نتیجه، سرعت حرکت کابین آسانسور و سرعت حرکت جک نیز با یکدیگر برابر خواهد بود. علاوه بر این، کل نیرویی که به جک وارد می‌شود، برابر با وزن بار و کابین می‌باشد. 

در این روش برای نصب جک در زیر چاه آسانسور، یک حفره باید در زیر کابین ایجاد شود که ارتفاع آن حدوداً برابر با کورس جک باشد. این حفره باید به گونه‌ای ساخته شود که آب و رطوبت نتوانند وارد آن شوند. اما ایجاد این حفره و نصب جک در داخل آن از جمله مشکلاتی است که در این روش ممکن است به وجود آید.

استفاده از این روش در آسانسورهای سنگین و حجیم، مزایای قابل توجهی دارد. به خصوص برای آسانسورهای خودروبر و باری که نیاز به حمل بارهای سنگین دارند، این روش بسیار مناسب است. استقرار جک در مرکز ثقل کابین، از جمله مهمترین امتیازهای این روش است. همچنین، در این مدل آسانسور، ریل‌ها به عنوان راهنما عمل می‌کنند و فشار کمتری را تحمل می‌کنند. این موضوع باعث افزایش کارایی و عمر مفید آسانسورها می‌شود.

 

جک در زیر مستقیم

 

مدل جک در کنار غیر مستقیم

سیستم جک در کنار غیرمستقیم یک روش نصب جک در آسانسور است که در آن جک به صورت غیرمستقیم و با نسبت ۲:۱ نصب می‌شود. این روش معمولاً با یک جک اجرا می‌شود، اما در شرایط خاص می‌توان از دو جک یا بیشتر استفاده کرد، به خصوص در کابین‌های بزرگ و سنگین. در این سیستم، کورس حرکتی جک نصف طول مسیر جابجایی کابین است، بنابراین سرعت حرکت کابین دو برابر سرعت جک خواهد بود. همچنین، نیروی وارد بر جک در این سیستم معادل دو برابر وزن بار و کابین آسانسور است.

سیستم‌های غیرمستقیم در آسانسورها، با کوتاه شدن طول جک، نیاز به فضای عمودی کمتری دارند. از طرف دیگر، با وجود سیم بکسل در این سیستم‌ها، ضروری است که آسانسور با پاراشوت تجهیز شود. اینکه طول جک کوتاه‌تر است، باعث می‌شود سیستم غیرمستقیم برای استفاده بیشتری باشد. تقریباً بیشتر آسانسورهای مسافربری هیدرولیک از نوع جک در کنار غیرمستقیم استفاده می‌کنند.

در سیستم هایی که سیم بکسل دارند، احتیاطاتی برای مواجهه با مشکل پاره شدن این سیم ها لازم است. یکی از راهکارهای ایمنی در این حالت استفاده از وسیله ایمنی برای ترمز کابین است. به عنوان مثال، معمولا در این سیستم ها یک جفت پاراشوت روی کارسلینگ نصب می‌شود تا در صورت بروز اتفاق ناگوار پاره شدن سیم بکسل، کابین به طور ایمن ترمز کند.

 

جک در کنار غیر مستقیم

 

مدل جک در کنار مستقیم

مدل جک در کنار مستقیم یک روش نصب جک در آسانسور است که در این روش، جک (ها) به صورت مستقیم در کنار کابین قرار می‌گیرند. این مدل برای کابین‌های با ظرفیت کوچکتر یک جک استفاده می‌شود، در حالی که برای کابین‌های بزرگتر و با ظرفیت‌های بالاتر مانند آسانسورهای خودروبر از دو جک استفاده می‌شود. در این مدل، طول مسیر جابجایی کابین و کورس حرکت جک برابر است، بنابراین سرعت حرکت کابین و سرعت حرکت جک نیز برابر خواهند بود. همچنین کل نیرویی که به جک وارد می‌شود، برابر با مجموع وزن بار و کابین است.

در این مدل، برای نصب آسانسور، حفره جک با طول کمتری نسبت به حالت جک زیر لازم است. در مواردی که مسیر آسانسور کوتاه است، حفره جک در این مدل حذف می‌شود. یکی از مزیت‌های اصلی این مدل، استفاده از روش مستقیم برای نصب آسانسور است که باعث بی‌نیازی از سیم بکسل، فلکه و پاراشوت می‌شود و فرایند نصب را آسان‌تر می‌کند. با این حال، محدودیت اصلی این سیستم ایجاد حفره جک یا ارتفاع زیاد مورد نیاز برای چاه آسانسور است. به طور کلی، در شرایطی که طول مسیر کم است، استفاده از مدل جک در کنار روش مستقیم می‌تواند مزیت‌های قابل توجهی داشته باشد.

 

جک در کنار مستقیم

 

مدل جک در زیر تلسکوپی

مدل جک زیر مستقیم در نصب آسانسور مزایای دارد که به آن پرداختیم. این مدل به ویژه در جایی که شرایط نصب آسانسور جک زیر مستقیم وجود داشته باشد، به عنوان یک گزینه ایده آل محسوب می‌شود. اما مشکل اصلی در نصب این جک‌ها، ایجاد حفره جک می‌باشد. در آسانسورهای هیدرولیک که طول مسیر آنها نسبتا زیاد است (بیشتر از ۷ متر)، تامین حفره جک با مشکلاتی همراه است. به همین دلیل از جک های تلسکوپی  در این شرایط استفاده می‌شود.

این جک ها، همه ویژگی های جک های مستقیم را دارا می باشند اما با طول سیلندر کمتری ساخته می شوند. جک های تلسکوپی می توانند به صورت دو مرحله ای یا سه مرحله ای طراحی و تولید شوند. یکی از مزایای اصلی این جک ها کاهش طول جمع شده آنها نسبت به جک های تک مرحله ای است. اما این باید توجه داشت که این جک ها در مقایسه با جک های معمولی، گران قیمت تر هستند.

مدل جک کنار تلسکوپی

همانطور که در بالا اشاره نمودیم مدل جک در کنار مستقیم باعث حذف سیم بکسل، پاراشوت و کارسلینگ های پیچیده می‌شود و نصب و راه‌اندازی آن نیز راحت‌تر و کم هزینه‌تر است. اما در آسانسورهایی با طول مسیر بلند، مشکل کمبود فضای عمودی چاه وجود دارد. برای رفع این مشکل باید ارتفاع چاه را متناسب با طول جک در حالت باز شده، که بیش از دو برابر کورس جک است، تامین کرد. این می‌تواند به وسیله ایجاد حفره در زیر جک یا افزایش ارتفاع اورهد صورت گیرد.

در صورتی که امکان استفاده از جک در کنار مستقیم وجود نداشته باشد، راه حلی که مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از جک های تلسکوپی است. جک های تلسکوپی که طول سیلندر کمتری دارند، می توانند به صورت دو مرحله ای یا سه مرحله ای طراحی و ساخته شوند. یکی از مزیت های اصلی این جک ها، کوتاه بودن طول جمع شده آنها نسبت به جک های تک مرحله ای است. با این حال، باید توجه داشت که این جک ها در مقایسه با جک های تک مرحله ای بسیار گران قیمت هستند.

 

برای دانستن قیمت جک و پاور آسانسور کلیک کنید.

 

مزایای استفاده از جک هیدرولیک آسانسور

  • کاهش فضای مورد نیاز چاه تا ۱۲ درصد.
  • آسانسورهای هیدرولیک، که از جک هیدرولیک استفاده میکنند نیاز به موتور خانه نداشته و نیاز به ابعاد نصب کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارند.
  • جکهای دوتکه و دواستیج هیدرولیک برای مکانهایی که محدودیت حفر چاه دارند گزینه مناسبی هستند. این نوع از جک های هیدرولیکی بصورت شفت و پیستون جداگانه در محل نصب، اسمبل می‌شوند. 
  • دارای وزن کم.
  • دارای طراحی ساده و کاربردی آسان.
  • دارای طرح های مختلف بوده و نیاز به فضای زیادی ندارند.
  • مناسب برا جابجایی اجسام سنگین.

 

جک آسانسور هیدرولیک

اجزای جک آسانسور هیدرولیک

از اجزای جک آسانسور هیدرولیک میتوان به سیلندر و پیستون (شفت) اشاره نمود . سیلندر محفظه ای محکم و مقاوم است که قسمت درونی آن صاف و صیقلی بوده و پیستون استوانه ای است که  درون سیلندر قرار گرفته و حرکت می کند و قسمت بیرونی آن در برابر خوردگی، رطوبت و فشارهای وارده محکم و مقاوم است. میدانیم که جک ها به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی میشوند. جک مستقیم برای آسانسورهای با ظرفیت ۳۰ تن و جک های غیر مستقیم و چند مرحله ای (برای ظرفیت های بیش تر از ۳۰ تن مورد استفاده قرار میگیرند. پیستون استوانه ای است درون سیلندر که با کم یا زیاد شدن فشار روغن در رفت و آمد است که به دلیل وجود دو نوع بار استاتیک و دینامیکی روی آن باید بسیار مقاوم و محکم باشند.

جک آسانسور هیدرولیک چگونه کار میکند ؟

 بخش متحرک جک اسانسور هیدرولیک  بواسطه جریان روغنی که پمپ هیدرولیک ایجاد میکند، حرکت میکند. مجرای اصلی حرکت روغن به سمت جک توسط شیر کنترل باز شده و روغن وارد جک میشود. روغن به صورت مستمر وارد جک شده و شفت جک را به سمت بالا میراند. تا زمانی که پمپ هیدرولیک عمل میکند، شفت جک بالا رفته ،  و با توقف پمپ و انسداد شیر کنترل، از حرکت باز می ایستد.

نصب جک آسانسور همواره به صورت عمودی میباشد. در این وضعیت نیروهای ناشی از وزن کابین و بار آسانسور شفت جک را در حالت فشاری قرار میدهند. برخی از مداهای جک آسانسور کششی بوده و عملکرد انها متفاوت میباشد. ولی در حالت کلی جک های آسانسور بصورت فشاری طراحی و اجرا میشوند. با توجه به فشار نیروهای عامل بر جک، برای حرکت جهت پایین کافی است مجرای خروج روغن باز شود تا شفت جک به سمت پایین جابجا شود. به این علت است که حرکت جهت پایین آسانسورهای هیدرولیک بدون کارکردن موتور و پمپ انجام میشود.

ارتباط جک و پاوریونیت

 نیروی لازم جهت حرکت جک آسانسور از طریق پاوریونیت هیدرولیک تامین گردد. در اکثر اوقات، ابتدا جک آسانسور هیدرولیک طراحی و بر مبنای مشخصات آن پاوریونیت طراحی و تولید میگردد .نیروی لازم جهت حرکت پیستون جک آسانسور از طریق جریان روغنی است که توسظ عملکرد موتور و پمپ هیدرولیک مستقر در پاوریونیت هیدرولیک ایجاد می شود. در نتیجه  نظیر سرعت حرکت جک به ظرفیت پمپ و قدرت عملکرد آن به توان الکتروموتور وابسته است.

جک بالابر هیدرولیک

یکی از انواع جکهای هیدرولیک جک بالابر هیدرولیکی است که در بالابرهای خانگی ، صنعتی و خودروبر استفاده میشود. جکهای هیدرولیک  مورد استفاده در بالابرهای خودرو دارای توان و دقت  بسیار بالایی بوده و درصد خطای پایینی دارند. درصد خطای آنها در حدی پایین است که میتوان از عدم سقوط مطمئن بود. جک بالابر هیدرولیک در ساخت بالابرها برای داروخانه، رستوران، منازل مسکونی، پارکینگ و نفربرهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. جک بالابر هیدرولیک صدای موتور را کاهش میدهد و عملکرد بسیار خوبی دارد.

قیمت جک بالابر هیدرولیک

برای اطلاع از آخرین قیمت جک آسانسور هیدرولیک، پاوریونیت هیدرولیک، بالابر و پک های بالابری اعم از پاوریونیت بالابری و در نهایت قیمت جک بالابری هیدرولیک با کارشناسان ما در ارتباط باشید. پارس لیفت سپاهان سعی نموده است در کنار کیفیت بالا و بی نظیر محصولات خود و همچنین خدمات پس از فروش همیشگی و مادام العمر محصولات خود را با قیمیت رقابتی و مناسب به مشتریان عزیز ارائه دهد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین قیمت‌ جک بالابر هیدرولیک، می‌توانید با شماره‌ های زیر در تماس باشید.

۰۹۱۳۴۱۲۸۶۷۵  –  ۰۹۱۳۰۰۸۷۵۰۳